Informacje

Ile kosztuje sklep internetowy ?

Ile kosztuje sklep internetowy ?

Mogło by się się okazać że chcąc uruchomić sklep internetowy musimy przygotować odpowiednią ilość gotówki zamówić wykonanie sklepu i po problemie, pytanie tylko jak finansowo się przygotować na uruchomienie swojego sklepu i tu sprawa nie jest wcale taka oczywista ponieważ jest wiele czynników wpływających na cenę końcową.

Przeanalizujemy więc jakie mamy opcje.

Sklep uruchomiony na darmowym oprogramowaniu

To jedna chyba z tańszych opcji startu własnego sklepu, jest wiele dostępnych skryptów rozpowszechnianych za darmo typu: PrestaShop, Magneto, WooCommerce ostatnio spotkałem się ze sklepem uruchomionym na Joomla itd. z założenia pobieramy oprogramowanie na stronie danego developera instalujemy skrypt sklepu na serwerze i sklep zaczyna działać, ale słowo działać może być użyty na wyrost, nie każdy ma wiedzę informatyczną zakupi serwera, wgra pliki, utworzy bazę danych msql zainstaluje sklep a po instalacji trzeba przeprowadzić jeszcze jego konfigurację np. ustawienie wysyłek, płatności, wdrożenie prawne w tym RODO, Omnibus itd.. I tu  z pomocą może przyjść na firma informatyczna, programista tworzący sklepy internetowe, ile zatem "skasuje" nas taki wykonawca ? cena zazwyczaj jest zależna od ilości pracy, szablonu czy płatny czy darmowy, czy potrzeba zakupić dodatkowe moduły itp.

Znając rynek średnia cena wykonania sklepu na darmowym oprogramowaniu to koszt 1500-3000 zł. (brutto) chociaż spotkałem się już nawet z ofertami wykonania sklepu internetowego na darmowym oprogramowaniu za 8 000 zł. (brutto) trzeba brać pod uwagę że tu programista nie pisze całego sklepu a płacimy tak naprawdę za jego instalację konfigurowanie i uruchomienie na darmowym oprogramowaniu z darmowymi modułami w sklepie.

Sklep pisany autorsko pod klienta

Mimo że darmowe oprogramowanie sklepów to w pełni działające sklepy posiadające wszystkie możliwe funkcje to czasami może pojawić się potrzeba wykonania autorskiego sklepu np. jakieś indywidualne opcje w sklepie które nie są dostępne w sklepach darmowych wtedy pozostaje nam sięgnąć po rozwiązania autorskie. Sklep autorski to sklep pisany od podstaw w kodzie praktycznie od zera tu nie pobieramy skryptu z internetu i go instalujemy, w przypadku sklepu autorskiego potrzeba grupy programistów zazwyczaj 2-4 + grafik/graficzka którzy usiądą i zaczną pisać kod sklepu linijka po linijce. Tego typu rozwiązanie ma zarazem swoje zalety jak np. sklep pisany typowo pod klienta i jego wymagania, jest autorski czyli nie zobaczyć drugiego takiego samego lub podobnego sklepu. Ma też niestety swoje wady jako że nad sklepem kilka miesięcy będzie siedzieć grupa programistów i go pisać koszt takiego sklepu może wynieść 70-200 tys zł. (brutto) to cena wyjściowa, długi czas oczekiwania na jego zaprogramowanie, a dodatkowo po wykonaniu potrzeba jeszcze wielu miesięcy beta testów i poprawek no i przede wszystkim bardzo wysoka cena sprawia że programowanie sklepów autorskich jest raczej tematem marginalnym.

Sklep abonamentowy

Kolejna opcja to zamówienie sklepu na abonamencie, to rozwiązanie z pozoru najtańsze bo miesięcznie płacimy określoną stawkę za jakby użytkowanie wynajęcie sklepu (spotkałem też się z ofertami sklepów z opłatami % wedle utargu w sklepie). Zaletą takiego rozwiązania jest to że płacimy od 40-500 zł. (brutto) miesięcznie cena zazwyczaj wyliczana jest  od ilości produktów w sklepie, obrotów, ilości wejść na sklep, danego systemu udostępniającego sklep w abonamencie. Takie rozwiązanie ma swoje zalety i wady, zaletą może być koszt płacimy miesięcznie przykładowo 100 zł. (brutto) i na starcie sklepu wydaje się to optymalne i bardzo korzystne rozwiązanie, jednak moim zdaniem nie do końca przeliczając kwotę jaką płacimy w abonamencie może się okazać że po 2 latach płacenia abonamentu możemy zrównać się z kosztem sklepu na darmowym oprogramowaniu a abonament trzeba będzie płacić dalej. Dodatkowo sklepy w abonamencie są uruchamiane na serwerze firmy która sklep udostępnia często nie mamy opcji dostępu do kodu sklepu aby go rozbudować pod siebie a ilość dostępnych modułów jest ograniczona w danym sklepie abonamentowym. Pojawia się też pytanie kosztu obsługi informatycznej takiego sklepu, pracą nad nim itp. co nie zawsze po podliczeniu wszystkich kosztów dodatkowych kalkuluje się już tak dobrze finansowo.

Opcji uruchomienia sklepu internetowego jest kilka, ostatecznie Państwo muszą zdecydować jaką wybierzecie i jaka będzie dla Was najbardziej korzystna.

Jeżeli macie Państwo dodatkowe pytania, chcecie zamówić wykonanie sklepu internetowego zapraszam do kontaktu, bezpłatnie pomogę doradzę, wyjaśnię pytania:

tel. 888 537 633

axp@prodo.pl

   

 

opublikowany w: Wiadomości - Informacje