Telefon: +48. 888 537 633 E-mail: axp@prodo.pl
Czy samodzielnie aktualizować sklep PrestaShop
Czy można samodzielnie zaktualizować sklep PrestaShop i czy jest to bezpieczne ?
Odpowiedź na to pytanie nie jest oczywista bo wszystko zależy od wiedzy i posiadanego doświadczenia przy sklepach PrestaShop i nie chodzi tu o zarządzanie sklepem typu ustawienie przesyłek, konfiguracja, czy zarządzanie sklepem ale wiedzie jak rozwiązać problem gdy np. sklep nie uruchamia się po aktualizacji witając nas białym oknem zamiast wyświetlania sklepu. Niestety bardzo często spotykam się z pytaniami od użytkowników typu: aktualizowałem moduły nie działają mi teraz płatności, lub zamówienia nie chcą się finalizować i to przypadki bardziej "błache" bo częściej pojawia się pytanie aktualizowałem sklep pojawia mi się biała strona z błędem serwera 500 co mam zrobić... I tego pytania najczęściej pojawiają się od osób które nie potrafią włączyć nawet trybu debugowania aby zobaczyć komunikaty błędów jakie wypisuje sklep po aktualizacji a wspomnę że tryb debugowania to jedna z bardziej prostych funkcji do włączenia przy awarii sklepu, już tu nawet nie wspomnę o sprawdzaniu i analizowaniu logów błędów na serwerze.
Należy brać po uwagę że mimo wydania przez PrestaShop modułu do samodzielnej aktualizacji 1-Click Upgrade to ja zdecydowanie odradzam samodzielną aktualizację sklepu do najnowszej w danej wydanej wersji czyli np 1.7.1.5 do 1.7.1.11 a już na pewno nie przechodzenie do wersji wyżej 1.7 do 8.
Samodzielna migracja sklepu PrestaShop 1.7 do 8 w 99% kończy się problemami lub uszkodzeniem sklepu, niestety to dwa różne sklepy i regułą jest że moduły szczególnie dokupione dodatkowo płatne nie będą działać w nowej wersji 8 nie zapominając o szablonach płatnych które też mało kiedy są kompatybilne z wyższą wersją sklepu i po takiej aktualizacji potrafią się uszkodzić.
Ja osobiście odradzam samodzielną aktualizację czy migrację sklepu do wyższej wersji, oczywiście takie aktualizacje trzeba wykonywać nawet ze względów bezpieczeństwa ale lepiej powierzyć to osobie z doświadczeniem która w razie problemu po takiej aktualizacji sklepu PrestaShop podejmie kroki aby naprawić i przywrócić sklep do działania często podejmują programowanie php dostosowując dany moduł czy szablon pod nowe wydanie sklepu.
Jeżeli jednak ktoś chce podjąć samodzielnej aktualizacji sklepu PrestaShop czy przejścia do wyższej wersji czego zdecydowanie nie polecam samodzielnie wykonywać proszę pamiętać że warunkiem koniecznym jest wykonanie przed działaniem na sklepie kopii bezpieczeństwa zarówno plików jak i bazy danych aby w razie problemów była możliwość przywrócenia poprzedniej działającej wersji sklepu PrestaShop.
Jeżeli nie czują się Państwo na siłach, lub nie chcą ryzykować samodzielnej aktualizacji sklepu zapraszam do kontaktu, sprawdzę i wycenię taką aktualizację PrestaShop: tel. 888 537 633 emial: axp@prodo.pl